خرابکاری نور خیابانی مرتبط با سرقت مس کالیفرنیا. تماس های تعمیر به سرعت در حال افزایش است


بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط خبرگزاری غیرانتفاعی Crosstown LA، لس‌آنجلس بیش از 11000 تماس با قطع نور خیابان در سه ماه اول سال 2024 دریافت کرده است.

اعتقاد بر این است که اکثریت قریب به اتفاق این مشکلات به دلیل جدا کردن سیم مسی از تجهیزات حیاتی توسط سارقان است، مشکلی که در چند سال گذشته این منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

سارقان سیم مسی را هر جا که می یافتند هدف قرار می دادند و اغلب به چراغ های خیابان، علائم جاده ها و حتی خطوط راه آهن آسیب می رساندند. مس را می توان به طور غیرقانونی به پالایشگاه ها برای سود آسان فروخت.

به گزارش Commodity.com، در اول ماه مه، قیمت مس بیش از 4.50 دلار در هر پوند بود.

کراس تاون متوجه شد که تنها در ماه مارس 3880 گزارش از خیابان‌های تاریک گزارش شده است که افزایش 69 درصدی نسبت به مارس 2023 و بالاترین تعداد در یک ماه از حداقل سال 2016 است. مناطقی که بیشترین تعداد درخواست برای خدمات را دارند عبارتند از لس آنجلس، بویل هایتس و وست لیک.

در 15 ماه از ژانویه 2023 تا آوریل 2024، دفتر روشنایی خیابان لس آنجلس 1344 درخواست خدمات را تنها در منطقه 11 شورای شهر دریافت کرد که شامل برنت وود، دل مار، پاسیفیک پالیسیدز، ساوتل، ونیز و لس آنجلس است.

این منطقه توسط عضو شورا، تریسی پارک، که با کراس تاون در مورد دزدی ها و تأثیر آنها بر زیرساخت های حیاتی مانند چراغ های خیابان صحبت کرد، نمایندگی می شود.

هنگامی که چراغ ها خاموش هستند، ایمنی عابران پیاده و رانندگان را تحت تأثیر قرار می دهد. این می تواند به افزایش کمک کند
پارک به کراس تاون گفت. سیم‌های برقی اغلب برای شرکت‌کنندگان نیز خطر ایجاد می‌کنند
مردم و اولین پاسخ دهندگان.”

او به Crosstown گفت که بازسازی سال گذشته بیش از 20 میلیون دلار برای مالیات دهندگان لس آنجلس هزینه داشت.

در سال 2021، اداره روشنایی خیابان ها بیش از 22000 شکایت در مورد آسیب به لامپ های خیابان دریافت کرد. این تعداد در سال 2022 به بیش از 30000 رسید و در سال بعد تقریباً به همان میزان باقی ماند.

اگر روند امسال ادامه پیدا کند، سال 2024 رکوردهای قبلی را خواهد شکست.

درخواست سالانه روشنایی خیابان های تقاطع شهر
(کراس تاون، لس آنجلس)

و در حالی که شهر تمام تلاش خود را برای عقب نماندن از تعمیرات انجام می دهد، طبق گفته اداره فواید عمومی، میانگین زمان انتظار بیش از 180 روز است.

«در تمام شهر موج می زند. ما حتی نمی‌توانیم قبل از اینکه سارقان زیرساخت‌های ما را خراب کنند، سریع واکنش نشان دهیم.» شگفت آور است که این مشکل چقدر سریع رشد کرده است.

پس از سرقت مس از سیستم روشنایی توسط سارقان در دسامبر 2023، سیم‌ها از ده‌ها جعبه برق در امتداد طاق‌های پل خیابان ششم کشیده شد.  (گتی ایماژ)
پس از سرقت مس از سیستم روشنایی توسط سارقان در دسامبر 2023، سیم‌ها از ده‌ها جعبه برق در امتداد طاق‌های پل خیابان ششم کشیده شد. (گتی ایماژ)

کراس‌تاون گزارش می‌دهد که در این بین، رهبران شهر در تلاش هستند تا با این مشکل مقابله کنند.

یک کارگروه برای مبارزه با سرقت های فزاینده تشکیل شده است و هایدی فلدشتاین سوتو، دادستان شهر لس آنجلس، به بازیافت کنندگان هشدار داده است که از قوانین محلی که خرید مواد غیرقانونی به دست آمده را ممنوع می کند، پیروی کنند.

شهردار کارن باس همچنین پیشنهاد اختصاص میلیون ها دلار در بودجه آتی برای تعمیرات و اقدامات پیشگیرانه را ارائه کرد.

با این حال، به نظر می رسد که این تلاش ها با شکست مواجه می شوند زیرا سرقت های مس همچنان در حال افزایش است و ساکنان لس آنجلس را در تاریکی قرار می دهند، زیرا کم کاری انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یافته ها و روش استفاده شده توسط Crosstown، اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید